onsdag 25 mars 2009

Kära vän


Jag har tidigare skrivit om min vän som fått cancer. Jag har nu inte lyckats komma i kontakt med honom på flera dagar, vilket har oroat mig.
Fick idag beskedet om att han är mycket sämre och att han har bett om att ha sin familj runt sig.

Jag håller verkligen tummarna och tänker otroligt mycket på dig min kära vän!
Alla gamla minnen som vi har tillsammans, kommer nu upp till ytan.
Exempelvis när vi åkte pulka, spark och alla andra vinter aktiviteter, smög runt och gjorde bus, som när vi stoppade "kinapuffar" i brevlådorna och sprang, pallade äpplen mm. Alla dina mysiga "fniss" (bara du kunde låta så) - du var clownen i vårt gäng under alla år.

Varför är livet så hårt mot vissa? Du som tidigare drabbats av flera andra svåra sjukdommar och tappert kämpat emot dem. Önskar så att jag kunde hjälpa dig. - Tänker på dig och skicka mycket ljus och värme till dig i tanken.
Hoppas så att du ska bli bra!

1 kommentar:

Lustjägarna sa...

Visst känns det tungt när en vän är sjuk och kanske går vidare. Men man får, precis som du gör, tänka på det fina man fått dela tillsammans. Trots att vi alla vet att vi inte är här för evigt så blir man lite omskakad när det kommer nära inpå. För en stund inser vi att det är här och nu vi måste leva, glädjas och njuta av livet och varandra. Om morgondagen vet vi ingenting...