onsdag 17 juni 2009

coachning


Jag jobbar en del även med att coacha andra säljare, då oftast nystartade säljare. Men även ibland säljare som varit igång i många år men kanske haft ett uppehåll eller har kommit in i en slentrian och behöver lite hjälp för att hitta säljglädjen eller bara få nya tips och råd.

Att coacha andra är något som verkligen är jättekul och mycket givande!
Jag får prata med så många underbara människor, de ger mig glädje och skratt, de får mig att tänka till och de får mig även medveten om att allt inte kommer helt gratis.
Lite jobba krävs givetvis om man vill bli en bra säljare. Det roliga är att jag oftast vid det första samtalet med dem kan utläsa om det här kommer att bli en bra, medelmåtta eller rent av en usel säljare.
Helt otroligt hur man med tiden lär sig läsa av även signaler som man inte ens är medveten om.
Men har man lite förståelse om att det behövs kunskap för att bli en uppskattad och bra säljare så brukar man komma långt, är man sedan beredd att ge lite extra så kan man bli en otroligt bra säljare som tjänar bra pengar.

Är du intresserad av att bli säljare så kan du läsa mer här
Eller vill du ha ett eget party hemma hos dig, kolla om du hittar någon säljare i ditt område här

2 kommentarer:

Elina sa...

Du är en väldigt bra coach och jag tror man kan nå långt om man satsar och har sig bakom sig!
Jag hoppas jag inte kommer göra dig besviken ;) Kram

http://livetsomjag.se

Lustjägarna sa...

Du kommer säkerligen inte att göra mig besviken =)
Tror att du kommer att bli en jättebra säljare.
Kör hårt! Jag sitter brevid dig ;)